Tržby spoločnosti stúpli v prvom štvrťroku oproti rovnakému obdobiu vlaňajška o 2,6 percenta a dostali sa na úroveň 390,4 milióna dolárov. Podľa vydavateľstva sa prvý raz „za niekoľko posledných rokov“ stalo, že príjmy rástli v printovej aj online inzercii.

Podľa TheEpochTimes.com ide o obdobie troch rokov, po ktorých sa spoločnosti podarilo rásť v oboch inzertných kanáloch zároveň. Tržby z reklamy dosiahli takmer 159 miliónov dolárov, čo znamená 3,4-percentný nárast. V online rast podľa Mashable.com dosiahol 3,7, v printe 2,2 percenta.

„Čo sa týka rastov príjmov z reklamy, určite ešte nemáme vyhrané. Očakávame výkyvy v ďalších porovnaniach jednotlivých mesiacov a náročnejšiu situáciu v záverečnom medziročnom zúčtovaní,“ povedal šéf spoločnosti Mark Thompson.

Vyše polovičný podiel na celkových príjmoch mali priame platby od čitateľov, ktoré predstavovali takmer 210 miliónov dolárov. V tomto prípade išlo o asi dvojpercentné zlepšenie oproti prvému kvartálu minulého roka.

Médiu pomohol aj ďalší nárast predplatiteľov na internete, kde pribudlo za štvrťrok 39-tisíc abonentov. Ich celkový počet bol tak ku koncu marca už 799-tisíc. Príjmy od digitálnych predplatiteľov stúpli medziročne o 13,6 percenta na zhruba 40 miliónov dolárov.

Napriek pozitívnej bilancii The New York Times Company až o polovicu znížila svoj čistý zisk za prvý kvartál oproti roku 2013. Tentoraz dosiahol 1,7 milióna dolárov. Podľa spoločnosti môžu za pokles v konečnej bilancii najmä výrazné investície do vývoja nových produktov na začiatku tohto roka.

Novinky na webe uviedol New York Times začiatkom apríla, keď predstavil nové varianty v oblasti digitálneho predplatného. Používateľom sprístupnil mobilnú aplikáciu NYT Now so základným spravodajstvom a priaznivejšou cenou – osem dolárov na štyri týždne. Naopak, náročnejším čitateľom je k dispozícii prémiový obsah pod hlavičkou Times Premier.

Pri uvedení NYT Now, ktorý má na starosti tím editorov pod vedením Clifforda Levyho, dvojnáosbného držiteľa Pulitzerovej ceny, spoločnosť vychádzala z údaju, že pri dôležitých správach číta web NYtimes.com až 65 percent používateľov na mobiloch, uvádzal Mashable.

V tomto týždni spoločnosť predstavila aj novú webstránku The Upshot zameranú na dátovú žurnalistiku, ktorá je takisto dostupná pre predplatiteľov. Zameriava sa na politické a ekonomické témy.