Včera sa Milionár rozlúčil so Slovenskom ako prepadák

Kvízová show Milionár (vývoj sledovanosti) sa včera zrejme nadobro po ôsmich rokoch rozlúčila so Slovenskom. Slovenská televízia odvysielala včera po 21:00 poslednú 35. časť. Ročnú licenciu od spoločnosti 2waytraffic už nepredĺžila, pri vynaložených investíciách neprinášala požadovaný efekt.

Za jeden diel podľa informácií Mediálne.sk zaplatila STV asi 600 tisíc korún. Cena sa z pôvodnej ešte navýšila dokúpením nových licencovaných prvkov do pravidiel v lete 2007, televízia navyše zvýšila hlavnú možnú výhru na desať miliónov korún. Zakúpila aj práva na webovú hru, nikdy ich však nevyužila.

Včera sa Milionár rozlúčil so Slovenskom ako prepadák

Milionára na obrazovky STV priniesol programový manažment Romana Liptáka, vysielal sa od 12. apríla 2007 s trojmesačnou pauzou od júla do septembra. Jeho výsledky sa do konca minulej sezóny pohybovali medzi 17- až 19-percentnými podielmi. Po oneskorení nasadenia v podaní nového programového manažmentu a zmeny moderátora na Ivetu Malachovskú výsledky kvízu dramaticky klesli pod 15 %.

Po decembrovom presune na stredu 21:00 sa priemerné výsledky zvýšili, škála výkyvov však bola skôr v prospech prepadov. Milionár na Jednotke stúpal najmä vtedy, keď obe komerčné televízie vysielali súčasne reklamu.

V prime-time štruktúre STV zostáva už len jeden licencovaný titul Pošta pre teba. V apríli pribudne druhý, Deti to vedia najlepšie. Viac informácií o novom formáte.

Štart Milionára s Ivetou Malachovskou

Milionára pôvodne nasadila Markíza v roku 2000 ako jedna z prvých krajín v stredoeurópskom teritóriu. Markíza adaptáciou predstihla aj sesterskú Novu. Väčšinu obdobia show vysielala v prime-time dvakrát týždenne.

Milionár (Who Wants to Be a Millionaire?), britská kvízová show spoločnosti ITV premiérovaná v roku 1998, patril medzi najpopulárnejšie svetové formáty posledného desaťročia. Jeho nástup spustil vlnu nasadzovania kvízových formátov. Z hľadiska produkcie patrí medzi formáty, ktorých benefitom je profit z audiotexu pri prihlasovaní. Formát chce predať aj jeho majiteľ spoločnosť 2waytraffic, pretože diváci na audiotex reagujú čoraz menej. "V západnej Európe to bol veľmi náročný rok pre tieto formáty," dôvodil 2waytraffic predaj formátu. Viac informácií.