Ďalšia séria Nemecko hľadá Superstar (Deutschland sucht den Superstar) sa skončila. Niekoľko týždňov patrila medzi najsledovanejšie programy Nemecka s istým miestom rebríčkoch top 10. Minulú sobotu vyvrcholila vo finále.

Star Trek nesklame, aj keď ide oproti nemu finále Superstar (sledovanosť v Nemecku)


Novou nemeckou Superstar je Daniel Schuhmacher. Jeho víťazstvo pozeralo vyše 3,5 milióna Nemcov od 14 do 49 rokov.

Finálový súboj o 20:15 mal vysoký share 36,3 %, Rozhodnutie o 23:15 pozeralo 43,4 % divákov. RTL medzi prenosy vsunula ďalšiu časť sketch-comedy 4 Singles a aj tá vyrobila nadpriemer – 24,4 %. Na superstarovskú konkurenciu doplatila ProSieben, ktorej prepadol hlavný večerný film Česká spojka (Bad Company, 9,9 %). Naopak, kabel eins uspel so Star Trekom. Najskôr uviedol šiesty film Neobjavená krajina (Star Trek VI: The Undiscovered Country, 7,5 %) a po ňom siedmy Generácie (Star Trek VII: Generations, 8,8 %). Oba dosiahli čísla nad priemerom stanice a pozeralo ich vyše 700 tisíc divákov. "Galaktická misia splnená," hlási kabel eins v tlačovej správe.

Streda, 20:15. Keďže máj na kabel eins je mesiac Star Treku, televízia k nemu vyrobila aj špeciálnu dvojhodinovú šou Beam Me Up – Die große Star Trek Show. Bernhard Hoecker, Michael Müller a Shirin Soraya rekapitulovali štyridsať rokov sci-fi značky a stanici priniesli share 6,3 %. Pre kabel eins je to nadpriemer, aj keď medzi súkromnými stanicami obsadil posledné miesto. Silná bola najmä RTL (Pestúnka / Die Super Nanny 19,6 %, Bez dlhov / Raus aus den Schulden 23,6 %) a Sat.1 s Ligou majstrov (15 – 20 %).

Streda, 22:10 a nedeľa, 14:00. Kabel eins ponúkol fanúšikom sci-fi aj reprízu seriálu Enterprise. Pilotný diel odvysielal v stredu po Beam Me Up a získal ním nadpriemerných 8,2 %. Napríklad od ProSieben a jej Pohotovosti (ER, 9,1 %) ho delil iba bod, od RTL II a Torchwoodu (8,3 %) desatina. Prvá bola RTL (Stern TV, 23,0 %).

Horšie skončili prvé dve epizódy Enterprise, zaradené na nedeľu od 14. do 16. hodiny. Ich podiely boli 5,5 % a 7,1 % – v prvom prípade slabé, v druhom nadštandard. Mali však extrémne silného konkurenta: priamy prenos Formule 1 na RTL sledovali vyše dva milióny ľudí pri trhovom podiele 39,3 %. Diváci od 14 do 49 rokov, najmä muži, boli práve tu. Formula sa stala najsledovanejším programom RTL toho dňa.

 

Nemecko: Top 10 – 4. až 10. mája 2009

relácia - stanica - deň, začiatok vysielania - počet divákov/share 14 – 49 (v %)

1. Nemecko hľadá Superstar – rozhodnutie (Deutschland sucht den Superstar – die entscheidung) - RTL - sobota, 23:17 - 3,65 mil./43,4 %

2. Nemecko hľadá Superstar (Deutschland sucht den Superstar) - RTL - sobota, 20:15 - 3,53 mil./36,3 %

3. Germany's next Topmodel - ProSieben - štvrtok, 20:14 - 3,03 mil./25,5 %

4. Bez dlhov (Raus aus den Schulden) - RTL - utorok, 21:15 - 2,95 mil./23,6 %

5. Dr. House (House M.D.) - RTL - utorok, 21:15 - 2,93 mil./23,5 %

6. C.S.I.: Kriminálka Miami (CSI: Miami) - RTL - utorok, 20:14 - 2,69 mil./22,1 %

7. Sat.1 UEFA Cup - Sat.1 - štvrtok, 20:44 - 2,59 mil./21,3 %

8. Nasadenie medzi štyrmi stenami – špeciál (Einsatz in 4 Wänden – Spezial) - RTL - pondelok, 21:14 - 2,52 mil./19,9 %

9. 4 Singles - RTL - sobota, 22:17 - 2,53 mil./24,4 %

10. Šťastie na dosah (The Pursuit of Happyness) - ProSieben - nedeľa, 20:14 - 2,49 mil./19,5 %

 

Celotýždenné podiely. Silná sobota s celodenným podielom 23,1 % vylepšila aj týždenný share RTL (18,6 %). ProSieben (12,3 %) aj jej sestra Sat.1 (11,4 %) rástli. Štvrtá skončila Vox (7,1 %). Na piate miesto to dotiahol "startrekový" kabel eins (6,3 %), ktorý za týždeň klesol pod šesť percent iba jeden deň. Za sebou nechal RTL II (6,1 %), ARD (5,9 %) a ZDF (5,2 %).

Zdroje údajov:

  • • správa negarantuje prehľad všetkých pohybov na trhu uplynulý týždeň. Venuje sa iba vybraným programovým novinkám a dďležitým posunom v sledovanosti relácií
  • • ratingy jednotlivých relácií získava redakcia z teletextu ProSieben a webstránky dwdl.de
  • • rebríček TOP 10 najsledovanejších relácií zostavuje Mediálne.sk podľa denných výstupov dwdl.de. V rebríčku sú relácie vysielané medzi 20:15 až 00:00
  • • podiely televízií na trhu v danom týždni zostavuje Mediálne.sk podľa denných výstupov quotenmeter.de

Ak nie je uvedené inak, Mediálne.sk v textoch pracuje s hodnotami share pre cieľovú skupinu 14 – 49. Uvádzané hodnoty sledovanosti sú len informatívne a negarantované. Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje AGF/GfK Fernsehforschung.