Minulú nedeľu v televízii diskutovala nemecká kancelárka Angela Merkel a protikandidát SPD Frank-Walter Steinmeier. Duel v prime-time naživo vysielala verejnoprávna ARD, ktorej priniesol trhové podiely nad bežnými priemermi. Dokonca u divákov od 14 do 49 rokov mimoriadne zabodoval: pozeralo ho vyše dvoch miliónov ľudí a podiely presahovali 15 %.
Televízny duel sa rozhodla zaradiť do programu aj súkromná RTL. Na rozdiel od verejnoprávneho vysielateľa, v jej prípade to znamenalo výrazný pokles. Stanica zvyknutá v cieľovkej na podiely okolo 17 % mala medzi 20:30 a 22:00 share iba 8,2 %. Nevyšiel jej ani "countdown", ktorý odrátaval čas do štartu duelu. Po 20:15 mal podiel 9,2 %. Ešte horšie s duelom obstála Sat.1 (countdown 3,2 %, diskusia 3,5 %). Druhej verejnoprávnej stanici ZDF priniesol uspokojivých 8,0 %.
Mladých divákov v nedeľu večer prebrala zvyčajná dvojka ProSieben. Za záujmu skoro 2,9 milióna ľudí v cieľovke 14-49 a podielu 19,8 % dominovala trhu. Zásluhu na tom mala free-TV premiéra animovanej komédie Simpsonovci vo filme (The Simpsons Movie).
Pondelok, 20:15. RTL dvoma časťami ukončila sériu Doctor's Diary. Prvú pozeralo 17,2 % divákov, druhú o štyri desatiny viac. Medzi 20. a 21. hodinou bola RTL lídrom, ale len tesným. Na Vox sa totiž vrátila newyorská kriminálka CSI (na snímke) a s premiérovou prvou časťou piatej série uhrala share 16,8 %. Tradične silná akvizícia porazila aj ProSieben, ktorá na rozdiel od konca minulej sezóny už nevysiela v pondelkovom slote silný americký seriál Fringe. Tentoraz sa spoľahla na premiéru nemeckého katastrofického filmu Tod aus der Tiefe. Výsledok bol síce nad priemerom – 14,1 % – ale stačil iba na tretie miesto.
Sobota, 20:15. Stefan Raab sa v novej sezóne vrátil so svojim formátom Schlag den Raab. Stanica ProSieben ho opäť potiahla až do noci, končil o 0:40. Priemerný share 26,1 % síce na rekordné vydanie z konca mája nemá, ale dokazuje, že súťaže sa diváci ešte neprejedli. Výkonnoste sa zaraďuje do priemerov, aké dosahovala aj minulú sezónu. ProSieben bola opäť trhovou jednotkou, v prime-time jej konkurovala šou RTL o prešľapoch celebrít Die 25 spektakulärsten Promi-Ausrutscher (17,1 %), ktorá uhrala aspoň priemer.
Nemecko: Top 10 – 7. až 13. septembra 2009
relácia - stanica - deň, začiatok vysielania - počet divákov/share 14 – 49 (v %)
1. ZDF Sport extra - ZDF - streda, 20:46 - 3,83 mil./31,2 %
2. Dr. House (House M.D.) - RTL - utorok, 21:14 - 3,57 mil./29,9 %
3. heute-journal - ZDF - streda, 21:32 - 3,09 mil./23,9 %
4. C.S.I.: Kriminálka Miami (CSI: Miami) - RTL - utorok, 20:15 - 2,96 mil./26,9 %
5. Simpsonovci vo filme (The Simpsons Movie) - ProSieben - nedeľa, 20:14 - 2,87 mil./19,8 %
6. ZDF Sport extra - ZDF - streda, 22:53 - 2,59 mil./29,6 %
6. Volebný spot SPD (Wahlspot: SPD) - RTL - utorok, 22:07 - 2,59 mil./22,3 %
8. Volebný spot CDU (Wahlspot: CDU) - RTL - utorok, 21:05 - 2,55 mil./21,4 %
9. Schlag den Raab - ProSieben - sobota, 20:14 - 2,42 mil./26,1 %
10. Milionár (Wer wird Millionär?) - RTL - piatok, 20:15 - 2,36 mil./23,0 %
10. Volebný duel (Das TV-Duell Merkel - Steinmeier) - ARD - nedeľa, 21:04 - 2,36 mil./15,9 %
Podiely televízií 14-49
RTL 16,8 % • ProSieben 12,6 % • Sat.1 10,6 % • Vox 7,6 % • ZDF 7,4 % • ARD 6,4 % • kabel eins 6,2 % • RTL II 6,0 %
Celotýždenné podiely. Oproti minulému týždňu si najviac polepšili verejnoprávne stanice ZDF (+ 1,1) a ARD (+ 0,6) vďaka športu alebo voľbám. O čosi menej rástli aj RTL II (+ 0,2), ProSieben (+ 0,1) a RTL (+ 0,1). Sat.1 (- 0,1) aj kabel eins (- 0,2) klesali, najvýraznejšie si však pohoršila Vox (- 0,8). Najslabšia bola v sobotu, kedy spadla pod 6 %.
Zdroje údajov:
• správa negarantuje prehľad všetkých pohybov na trhu uplynulý týždeň. Venuje sa iba vybraným programovým novinkám a dôležitým posunom v sledovanosti relácií
• ratingy jednotlivých relácií získava redakcia z teletextu ProSieben a webstránky dwdl.de
• rebríček TOP 10 najsledovanejších relácií zostavuje Mediálne.sk podľa denných výstupov dwdl.de. V rebríčku sú relácie vysielané medzi 20:15 až 00:00
• podiely televízií na trhu v danom týždni zostavuje Mediálne.sk podľa denných výstupov quotenmeter.de
Ak nie je uvedené inak, Mediálne.sk v textoch pracuje s hodnotami share pre cieľovú skupinu 14 – 49. Uvádzané hodnoty sledovanosti sú len informatívne a negarantované. Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje AGF/GfK Fernsehforschung.