Pri rámcovej prezentácii novej programovej služby na stredajšom rokovaní Rady RTVS to uviedli generálny riaditeľ telerozhlasu Jaroslav Rezník a riaditeľ Sekcie športu RTVS Matej Hajko.

Na rokovaní Rady M. Hajko zdôraznil, že poslaním nového programu nebude konkurovať iným športovým kanálom, ktoré slovenský divák môže pozerať.

„Samozrejme, aj my sa zameriame na atraktívne športové podujatia, ktoré majú veľkú sledovanosť. Cieľom však je nielen poskytnúť sledovanie športu, my chceme zmeniť pohľad na šport,“ zdôraznil. „Chceme prispieť k tomu, aby šport a aktívny pohyb viac dostali do bežného života, najmä tej najmladšej generácie, ale aj ľudí v produktívnom veku a seniorov,“ uviedol M. Hajko.

Okrem vysielania športových prenosov je v pláne využívať napríklad aj už vyrobený obsah pre Jednotku a ambíciou prinášať i besedy a rozhovory, na čo v súčasnosti nie je priestor. Ľudia okolo M. Hajka pripravujú aj vizualizácie nových športových štúdií.

Chcú zvýšiť záujem o domáce súťaže

Strategickým cieľom je aj podpora slovenského športu, mapovanie jeho aktuálnej situácie. „Venovať sa najpopulárnejším a olympijským športom, ale aj novým a netradičným športovým odvetviam,“ priblížil šéf športovej sekcie RTVS.

Nová programová služba chce rovnako zvýšiť záujem o domáce športové súťaže. M. Hajko v tejto súvislosti netají ambíciu priniesť na obrazovky aj športové podujatia lokálneho charakteru, tak ako je to napríklad pri projekte Českej televízie, vysielajúcej nepravidelne zápasy okresných futbalových súťaží.

„Priznám sa, že napríklad pri zápasoch Slovenského pohára vo futbale je výzvou odvysielať prenosy z malých obcí, ktorých tímy sa v úvodných kolách súťaže postavia proti prvoligistom,“ naznačil. RTVS má ambície venovať sa aj mládeži a detským športovcom a do rôznych súťaží zapájať i školy.

Náklady vyše 13 miliónov

Veľkou ambíciou nového športového kanála je aj oživenie športovej publicistiky. „Chceme ju vrátiť na obrazovky, a to prostredníctvom dokumentárnych cyklov, seriálov, jednorazových dokumentov či profilov o športovcoch a udalostiach,“ dodal šéf športu v RTVS.

Výrobné náklady televíznych športových relácií na rok 2020 sú rozpočtované vo výške 13 898 000 eur.
Na vysielaní Športu by malo pracovať 56 interných zamestnancov, rovnako tak externí spolupracovníci, nasadzovaní podľa potrieb.

Samotný šport formou spravodajstva, publicistiky a prenosov športových udalostí zaberie viac ako dve tretiny vysielacieho času (70 percent), približne 10-percentný podiel budú mať relácie zamerané na zdravý životný štýl, ešte v menších percentuálnych podieloch vyskladá celkovú mozaiku vysielania mimošportové spravodajstvo, edukačné a zábavné programy a komercia.

Tím M. Hajka vytvoril programovú schému, ktorá má zobrazovať bežný týždeň vo vysielaní. „Šport sa nedá jednotliato pripravovať na dlhšie obdobie, je závislý od veľkých podujatí. No napríklad utorky, stredy, štvrtky majú byť na tejto stanici vyčlenené na podporu domácich súťaží,“ načrtol.

Podľa predsedu Rady RTVS Igora Galla bude táto programová služba stúpať a padať na športových licenciách. Dôležitý je dopad na rozpočet a boj v rámci konkurenčného trhu. „Tu sme relatívne ďaleko na najbližšie tri až štyri roky. Kľúčové veci, ktoré sme mať chceli a mohli, z 90 percent máme,“ uviedol M. Hajko.