Milujem Slovensko sa v jesennej štruktúre objaví v piatkovom slote o 20:20, kde sa vysielala prvá aj druhá séria vlani na jar a na jeseň. Tento rok od apríla do júla dostal licencovaný formát na RTVS prestávku, keď ho nahradil interaktívny kvíz Čo ja viem.
Do 22. augusta patrí piatkový prime-timeový slot Jednotky, vyhradený pre zábavné programy, prázdninovému formátu Naj dedinka Slovenska, počas výročia SNP 29. augusta odvysiela RTVS na prvom kanáli v premiére film Krok do tmy.
Milujem Slovensko sa po odmlke vráti na Jednotku v piatok 5. septembra, vysielať sa bude v týždennej periodicite. S nakrúcaním sa začína v stredu 13. augusta v štúdiu v Mlynskej doline.
Na obsadení hlavných protagonistov sa nič nemenilo – moderátorom zostal Martin Nikodým, kapitánmi tímov Dano Dangl a Adela Banášová.
Formát, ktorý sa na medzinárodné trhy distribuuje pod názvom I Love My Country, kúpil RTVS od holandskej produkčnej spoločnosti Talpa, ktorej za licenciu na novú sezónu zaplatil takmer 37-tisíc eur.
Reláciu bude pre RTVS opätovne vyrábať producentská spoločnosť good TV režiséra Rada Štefanova. Za 14 objednaných častí a silvestrovské vydanie zaplatí RTVS podľa zmluvy zverejnenej v centrálnom registri vyše 856-tisíc eur vrátane dane. Cena za jednu časť je 47 595,36 eura bez DPH.
Náklady na výrobu relácie zostali v tomto prípade na úrovni druhej série, keď za jedno vydanie platil RTVS rovnakú sumu. Cena za jeden diel sa mierne – o 900 eur - zvyšovala medzi prvou a druhou sériou, čo televízia vysvetľovala okrem iného technickými zmenami kulís či prvkov scény.
Najsledovanejšiu epizódu Milujem Slovensko odvysielal RTVS v piatok 6. decembra 2013, keď program videlo 505-tisíc divákov starších ako 12 rokov (share 17,3 % v 12+). Ratingu formátu pomohlo aj to, že komerčná Markíza vtedy nevysielala seriál Búrlivé víno.
Predošlým maximom formátu bolo 372-tisíc divákov v cieľovke 12+, ktoré relácia zaznamenala v prípade poslednej časti prvej série vlani 5. júla (podiel 22,2 %). Úplne prvú časť relácie videlo v mimoriadnom nasadení minulý rok na Veľkonočný pondelok na Jednotke 362-tisíc divákov starších ako 12 rokov pri podiele 14,2 percenta. Aj viaceré ďalšie vydania sa číslami sledovanosti dostali nad priemer stanice.
Formát s originálnym názvom Ik Hou van Holland mal v domovskom Holandsku premiéru v marci 2008. Autorom je John de Mol, tvorca programov Big Brother, The Voice (u nás adaptovaný ako Hlas Česko Slovenska) či Deal or No deal (Ruku na to!).
V zábavnej vedomostnej súťaži proti sebe stoja dva tímy zložené zo známych osobností - štvorice vedené kapitánom súperia v tom, kto lepšie pozná svoju krajinu. Tímy sú poskladané z celebrít z rôznych vekových kategórií a sfér spoločenského života. Formát spoločnosť Talpa predala do viacerých európskych krajín, vysiela ho aj česká Prima.