Markíza zaradila do vysielania upútavku, v ktorej vyzýva súťažiacich, aby sa hlásili do novej relácie. Na Úrade priemyselného vlastníctva televízia požiadala o registráciu ochrannej známky The Wall, ako aj slovenského ekvivalentu Stena vrátane loga.

Do šou sa môžu hlásiť iba dvojice – manželia, priatelia, súrodenci či kolegovia. Produkcia uprednostní ľudí, ktorí si finančnú výhru zaslúžia, teda najmä „hrdinov bežných dní“, ktorí robia niečo špeciálne pre iných.

V USA mala šou The Wall premiéru vlani v decembri. Momentálne stanica NBC vysiela druhú sériu. Formát z Ameriky kúpila aj francúzska TV1, pre ktorú išlo o najsledovanejšiu game show od roku 2009 s priemernou sledovanosťou 4,35 milióna divákov.

Po šou už siahla aj nemecká RTL, španielsky Telecinco, ako aj stanice z Maďarska, Poľska, Talianska, Rumunsku, Belgicka, Austrálie, Argentíny či Kanady. Distribútorom formátu je Endemol Shine, od ktorého má Markíza napríklad aj úspešnú šou Tvoja tvár znie povedome.

Vo formáte The Wall je ústredným prvkom veľká stena, ktorá je zapojená v celom priebehu hry. Gule, ktoré z jej vrcholu padajú do dolných „chlievikov“, určujú finančnú výhru pre súťažiaci pár. Ak dvojica správne odpovie na otázku, gule sa rozsvietia na zeleno a suma určená guľami sa pripisuje na účet dvojice. V prípade nesprávnej odpovede sú gule červené a suma sa z banku odráta.

V prvkom kole pár odpovedá spoločne na päť otázok s dvomi možnosťami odpovede a guel padajú medzi žliabky steny zo stálych pozícií. V ďalšoem priebehu hru sa dvojica rozdelí. Jeden z členov ostáva pred stenou a tipuje, ako sa bude dariť spoluhráčovi triafať správne odpovede na otázky – v druhom kole s tromi možnosťami odpovede, v treťom so štyrmi.

Podľa toho, či si člen dvojice pred stenou myslí, že spoluhráč bude vedieť odpoveď, umiestni gule na vrchol steny, tentoraz do pozície, ktoré si sám vyberie. Spoluhráč následne na otázky odpovedá v izolovanej miestnosti a o tom, či odpovedá správne, alebo nesprávne, nemá priebežné informácie. Hráč na pódiu má možnosť zdvojnásobiť a neskôr strojnásobiť sumu, o ktorú sa hrá.

Z priebehu hry vyplýva kľúčový prvok na konci, keď sa izolovaný hráč musí rozhodnúť, či pre celú dvojicu vezme výhru z prvého kola s malým doplatkom (v americkej verzii 20-tisíc dolárov) alebo uprednostní nahranú sumu na konte, ktorú však nepozná a môže byť nižšia ako garantovaná odmena.

Popri The Wall už hľadá Markíza účinkujúcich aj do ďalšej game show – You’re Back In The Room, ktorú získala od BBC Worldwide. Na kastingovej stránke reláciu televízia nazýva HypnoShow.

Markíza sa púšťa do novej game show, hľadá súťažiacich

Hipnoza: dobra zabava Zdroj: Pop TV

Britský formát je zábavnou súťažou, v ktorej zapojení účinkujúci hrajú o finančnú výhru, pričom plnia triviálne úlohy, no po tom, čo ich profesionál uvedie do stavu „hypnózy“.

V Spojenom kráľovstve mal formát premiéru v roku 2015, stal sa aj predmetom diskusie odborníkov, ktorí poukazovali na to, že hypnotizovanie za účelom zábavy nie je dovolené. Produkcia vtedy reagovala, že bezpečnosť účinkujúcich je zabezpečená. Že ide o skutočnú hypnózu, mnohí diváci aj v súvislosti s tým spochybňovali. 

You’re Back In The Room sa presadil aj v Cannes na súťaži Format Awards, kde vyhral vlani v kategórii Najlepšia štúdiová game show. Televízia ITV ju ale napokon po dvoch sériách stopla. Vzniklo takisto viacero zahraničných verzií vrátanej tej na slovinskej Pop TV, ktorá patrila do tohtoročného predaja rovnako ako Markíza do skupiny CME.