Joj zobrala Markíze Got Talent. Šou urobí s Primou

Televízia Joj nebude mať od FremantleMedia len Showdance. Chystá sa adaptovať aj formát Got Talent, ktorý minulú sezónu vysielala Markíza ako Slovensko má talent. O kúpe televíziou Joj informovali Topky.sk, potvrdila im to predajkyňa Fremantlu Andrea Gavačová: "Definitívne môžem potvrdiť, že na jeseň sa objaví šou Česko Slovensko má Talent ako veľký federálny projekt na televíziách Joj a Prima."

Markíza mala na formát opciu, no nestihla ju využiť. Pritom začiatkom apríla vyhlasovala, že vec je otvorená: "Rokovania medzi TV Markíza a spoločnosťou FremantleMedia ešte nie sú ukončené," povedala pre Mediálne.sk hovorkyňa Oľga Dúbravská. Zároveň dodala, že diváci sa na jej obrazovkách určite "môžu na jeseň tešiť na projekt, v ktorom nebudú chýbať nádejné talenty".

Markíza chystala Got Talent do vysielania na jeseň, malo ísť o spoločný projekt s českou Novou. Vysielanie federálneho talentu na týchto dvoch staniciach potvrdila ešte koncom roka 2009 pre Mediálne.sk zástupkyňa držiteľa licencie FremantleMedia Andrea Gavačová – Markíza mala opciu a Nova potvrdila záujem už počas jarného veľtrhu MIPTV v Cannes. Viac informácií o pôvodnom federálnom talente.

Markíza omylom prichádza o úspešnú šou. Finále Slovensko má talent v sezóne 2008/2009 malo najvyšší rating spomedzi všetkých svetových verzií Got Talent. Vyplýva to z reportu predajcu licencie FremantleMedia. Sledovanosť 30,2 % v 12+ nedosiahol vysielateľ v žiadnej krajine od roku 2006, kedy sa šou predala na prvé teritóriá. Pre Markízu bol nadpriemerný aj share: 65,9 % vo finále. Kompletné výsledky sledovanosti na Markíze.

Joj momentálne vysiela tanečnú šou Showdance vyrábanú podľa licencie Fremantlu Let's Dance. Gavačová pre Topky.sk povedala, že s Joj pôjde o "nadštandardnú partnerskú spoluprácu dlhodobého charakteru" a Got Talent má byť len jeden zo spoločných ťažiskových formátov.