Heslo za milión na Markíze skončí, od presunu sa neočakáva vôbec nič

Z licencovanej súťaže Heslo za milión už nevzniknú nové časti. Markíza zaradí súťaž od 10. decembra na stredu po Modrom z neba a tu definitívne dožije. Predpokladá to zástupkyňa majiteľa práv FremantleMedia Andrea Gavačová. „Čo sa týka nového vysielacieho času, nemám žiadne očakávania, pôjde iba o dovysielanie vyrobených častí, bez reálnej šance na pokračovanie,“ povedala pre Mediálne.sk.

Heslo za milión na Markíze skončí, od presunu sa neočakáva vôbec nič


Túto scénu Hesla za milión diváci Markízy zatiaľ videli len dvakrát.

Oficiálne stanovisko Markízy pred mesiacom definitívne neznelo. „Uvidíme, ako sa mu bude dariť v novom vysielacom čase,“ skonštatovala koncom októbra hovorkyňa televízie Oľga Dúbravská. Podľa informácií Mediálne.sk vzniklo šesť častí, dve z nich už Markíza odvysielala. Do stredajšieho slotu jej ostanú štyri.

Heslo za milión sa pôvodne vysielalo začiatkom sezóny v piatkovom prime-time. Odtiaľ ho však stiahli. „V prvom rade sa nedá hovoriť o neúspechu – pri dvoch odvysielaných častiach, navyše v dosť neobvyklej dvojtýždennej periodicite, kde si diváci už vybudovali návyk na úplne odlišný typ programu,“ obhajuje produkt Gavačová a dodáva, že ani Aj múdry schybí nebolo úspešné hneď od začiatku a trvalo pomerne dlho, kým sa relácia chytila. „Heslo túto šancu nedostalo.“

Gavačová s odstupom času hovorí, že Heslo by bolo zrejme úspešnejšie v access-prime ako denný formát. Tu by bol lepší pomer cena-výkon. Fremantle takto vyrába súťaž v Španielsku; v menšom štúdiu a s menším počtom komparzistov. „Ale s výbornou moderátorkou a skvelými, zanietenými súťažiacimi, ktorí hrajú pre hru samu – a oveľa menšie výhry. Tieto aspekty robia zo šou produkt, o ktorý sa televízie bijú,“ myslí si.

Fremantle má na Slovensku lokalizovaný aj formát 5 proti 5 (Family Feud). Ten sa v roku 2009 stane jediným súťažným programom na Slovensku.

Viac o budúcnosti kvízov a súťažných šou na Mediálne.sk onedlho.