Adela show po prvej sezóne nepatrí k najväčším úspechom Markízy

Adela show má za sebou svoju prvú kompletnú televíznu sezónu. Ako jasný úspech sa formát moderátorky Adely Banášovej nezapísal ani v jej druhej polovici.

V strategickej cieľovej skupine 12-54 dosiahlo 45 jarných premiérových vydaní v súhrne podpriemerný trhový podiel 28,6 %. Iba mierne vyšší priemer 29,2 % zaznamenala talkšou aj v základnej cieľovke divákov starších ako 12 rokov. Nad tridsiatku sa relácia vytiahla v cieľovke mladých divákov 12-34, v ktorej dosiahla priemerný podiel 31,0 %.

Adela show po prvej sezóne nepatrí k najväčším úspechom Markízy

Doposiaľ vôbec najúspešnejšie vydanie Adela show odvysielala Markíza vo štvrtok 9. júna 2011, jej hosťami boli finalisti druhej série Česko Slovenskej SuperStar Gabriela Gunčíková a Lukáš Adamec. v cieľovke 12-54 dosiahla rating 9,1 % a v 12+ mierne vyšších 10,3 %. V 12-54 zaznamenala aj doposiaľ najvyšší podiel 36,5 %. Išlo o poslednú reláciu pred letnou prestávkou.

Najslabší výkon jarnej časti sezóny dosiahlo v 12-54 vydanie zo stredy 9. marca, ktorého hosťom bol tenorista José Cura (22,6 %). V 12+ najmenej zarezonovala relácia z utorka 3. mája, v ktorej Banášová viedla rozhovor s bývalým hokejistom Jozefom Golonkom (22,5 %). 

Adela show si najviac obľúbili mladé ženy vo veku od 12 do 34 rokov (priemer jarnej série 34,2 %), o niečo nižší priemerný výkon vygenerovali ženy 12-54 (32,7 %). Formát dosiahol podpriemernú výkonnosť u mužov 12-34 (27,1 %) a najhoršie obstál medzi mužmi 12-54 (24,2 %).

Adela show po prvej sezóne nepatrí k najväčším úspechom Markízy

Zdroj: tyzden

Z regionálneho hľadiska si Adela show našla najviac fanúšikov v Prešovskom kraji (priemer jarnej série 38,3 %), nad tridsiatku sa dostala ešte v Banskobystrickom kraji (32,9 %) a tesne ju podliezla v Bratislavskom kraji (29,9 %). K formátu si nenašli cestu najmä obyvatelia Trnavského kraja (16,2 %).

Adela show po prvej sezóne nepatrí k najväčším úspechom Markízy

Formát Adela show odštartoval na Markíze v septembri 2010. Odvtedy prešiel niekoľkými zmenami: skrátila sa jeho stopáž, pozmenila dramaturgia hostí aj zaradenie rozhovoru v rámci relácie. Vypadli tiež dokrútky s humoristami. V druhej polovici sezóny sa už nevysielal štyrikrát, ale len trikrát týždenne, v pondelky ho nahradila zábavná šou Partička.

Relácia nie je len záležitosť Markízy. Formát totiž patrí do portfólia divízie CME pre tvorbu obsahu MediaPro Entertainment. To znamená, že sa potenciálne môže objaviť aj na ďalších trhoch. V Česku by mal byť perspektívne jeho tvárou moderátor Leoš Mareš.

Adela show po prvej sezóne nepatrí k najväčším úspechom Markízy

Zdroj: mesiac