Po ovládnutí trhu s on-line videom sa videoserver YouTube chystá dobyť spravodajstvo. Ako novú ambíciu si vytýčil dostať sa do čela zoznamu spravodajských webov, na ktoré ľudia chodia po informácie. Svoj cieľ chce dosiahnuť pomocou videí a používateľského obsahu.
Po občianskej žurnalistike sa líder internetového videa obzerá od začiatku roka. V uplynulých mesiacoch pripravil rozbeh kanála Citizen News, ktorý bude zhromažďovať spravodajský obsah od používateľov. Ten výraznejšie promuje od posledného víkendu. Na oficiálnom blogu YouTube sa zároveň objavila informácia o tom, že videosharing zriaďuje novú funkciu manažéra pre spravodajstvo. "Ľudia z celého sveta pridávajú denne na YouTube úžasné množstvá spravodajských príspevkov. To je skvelé, ale chceme ešte viac," píše na blogu nová šéfka spravodajstva YouTube.
Napriek kľúčovej úlohe v popularizácii on-line videa sa však YouTube vrhá do súboja o amatérsky spravodajský obsah pomerne neskoro. Obdobný projekt už jeden a pol roka prevádzkuje televízia CNN, od používateľov čerpajú materiál BBC, Reuters a MSNBC, s user-generated správami experimentovala aj televízia ABC. Tie navyše sľubujú, že kvalitný používateľský obsah začlenia do svojej bežnej produkcie a čím účastníkom projektov ponúkajú možnosť dostať svoju tvorbu nielen na internet, ale aj do tradičných médií.