Kolektívne nakupovanie na slovenskom internete má ďalšieho nového hráča. Nie hocijakého. Vstup na Slovensko ohlásil český server Slevomat.cz. Slovenským zákazníkom chce ponúkať akciové nákupy na doméne Zľavomat.sk. Informoval o tom technologický server Lupa.cz.

Nová slovenská verzia Slevomatu je riešená podobne ako česká. Obe služby majú rovnaký dizajn, odlišujú sa iba v jazyku a ponúkaných zľavách. Tie sú prispôsobené regiónu, v ktorom si používateľ Slevomat pozerá. V ČR Slevomat prináša špeciálne ponuku pre Prahu a ďalšie štyri mestá, na Slovensku zatiaľ iba pre Bratislavu. Prvou ponúkanou slovenskou zľavou je kupón na jazykový kurz.

Slevomat prišiel na Slovensko. Ako Zľavomat.sk

Zdroj: Zlavomat.sk

Slovenskú doménu Zlavomat.sk nemá zaregistrovanú priamo Slevomat, jej držiteľom je podľa SK-Nic Pavol Otčenáš. Okrem Zľavomatu vlastní aj doménu Cupolis.sk. Tá je zatiaľ nedostupná, no je slovenským protipólom k českej službe Cupolis.cz, ktorá sa takisto orientuje na kolektívne nakupovania a vlastní je Slevomat.

O expanzii hovoril Slevomat v utorok na tlačovej besede. Šéf služby Tomáš Čupr uviedol, že prítomnosť populárnej e-commerce stránky na Slovensku zatiaľ funguje najmä ako prieskum terénu. Slevomat by sa totiž chcel rozšíriť smerom na východ do viacerých krajín, no úspech na Slovensku mu ukáže, či je to dobrá cesta, informuje server ITbiz.cz.

Dôvodom pre expanziu je ale podľa Čupra aj snaha dostať sa do zorného poľa americkej služby Groupon, ktorou sa Slevomat inšpiroval. “Ak budeme úspešní, môžeme sa stať východoeurópskym Grouponom a možno sa preňho staneme zaujímavým akvizičným terčom,” cituje Čupra iHNed.cz. Groupon v súčasnosti funguje v niekoľkých desiatkach miest v USA a Kanade, doteraz podľa štatistík zverejnených na stránke predal 16 miliónov zľavových kupónov.

Príchod Slevomatu na Slovensko môže znamenať komplikáciu pre pôvodné domáce stránky zamerané na kolektívne nakupovanie. Prvé z nich sa na trhu objavili v priebehu tohtoročného leta práve pod vplyvom úspechu Slevomatu na českom internete. Všetky služby fungujú na podobnom princípe - zákazníkov sa snažia osloviť s tzv. “ponukami dňa”, ktoré ponúkajú tovar vo výrazných zľavách, ak si ho kúpi dostatočné množstvo ľudí. Viac informácií o kolektívnom nakupovaní na Slovensku.