Najväčší domáci hráč v oblasti printových a online médií, spoločnosť News and Media Holding a.s. (ďalej len NMH) kupuje spoločnosť FPD Media, a.s. Tá je vydavateľom denníka Nový Čas a portálu cas.sk. Súčasťou transakcie nie je produkt Nový čas Nedeľa, ktorý naďalej zostáva stopercentne v rukách súčasného vlastníka FPD Media. Zmluvné strany sa dohodli, že nebudú zverejňovať kúpnu cenu. Súčasťou transakcie je aj opcia pre vlastníka FPD Media nadobudnúť v NMH minoritný akcionársky podiel. Transakcia vzhľadom na veľkosť obratových kritérií nepodlieha oznámeniu Protimonopolného úradu.

„NMH vzniklo pred viac ako 8 rokmi spojením dvoch významných slovenských vydavateľstiev. Našou stratégiou bola konsolidácia trhu a masívna transformácia tradičných printových vydavateľstiev do onlinu. Rozšírenie nášho vydavateľstva sme potvrdili kúpou titulov vydávaných v maďarskom jazyku od Petit Pressu a neskôr aj získaním časopiseckého portfólia Ringier Slovakia. Zároveň sme sa z pozície outsidera v online stali lídrom v návštevnosti medzi domácimi hráčmi. Máme opakovanú a úspešnú skúsenosť z integrácie mediálnych produktov do našej firmy a s náročnou reformou redakčnej práce. Akvizícia Nového Času vytvára pre náš mediálny dom vynikajúcu príležitosť na podstatné rozšírenie našej ponuky. Máme veľký rešpekt k výsledkom, ktoré ľudia pracujúci pre Nový Čas a jeho vlastníci dokázali za celú históriu tejto značky dosiahnuť. Verím, že touto transakciou začíname spolu s Novým Časom písať ďalšiu kapitolu úspešného mediálneho príbehu, ktorý vytvorí vynikajúcu ponuku ako pre čitateľa, tak pre nášho inzertného klienta“, povedal Michal Teplica, generálny riaditeľ NMH.

„Vstup NMH do našej spoločnosti FPD Media považujeme za racionálne a správne rozhodnutie. Značke Nový Čas a ľuďom, ktorí pre ňu pracujú, dáva toto rozhodnutie príležitosť na dlhodobú perspektívu, pretože sa stanú súčasťou veľkého a moderného mediálneho domu. Trh printových denníkov, na ktorom mal Nový Čas dlhodobo líderskú pozíciu, čelil v posledných rokoch veľmi zložitému vývoju (predovšetkým nárast nákladov a významný pokles predajného objemu). Aj preto považujeme konsolidáciu a spájanie jednotlivých vydavateľov za nevyhnutný krok, ktorý pomôže ekonomicky zastabilizovať vydávanie dennej tlače. Plánujeme naďalej pôsobiť na slovenskom mediálnom trhu, pričom naša spoločnosť bude ďalej rozvíjať regionálne produkty, ako je Žilinský večerník a budeme samostatne riadiť značku Nový Čas Nedeľa“, povedal Anton Siekel, vlastník FPD Media.

Nový Čas je najpredávanejším denníkom na slovenskom mediálnom trhu. V súčasnosti vychádza v náklade viac ako 60-tisíc kusov. Portál cas.sk patrí medzi najnavštevovanejšie portály, s priemernou mesačnou návštevnosťou 1,7 milióna reálnych užívateľov.

News and Media Holding je najväčšou slovenskou mediálnou spoločnosťou. Do portfólia mediálneho domu patrí široká škála printových a online titulov. Medzi nimi tradičné značky ako Plus 7 Dní, Plus JEDEN DEŇ, Új Szó, Život, Trend, Záhradkár, Emma, Eva, Zdravie či Poľovníctvo a rybárstvo. Portály NMH navštevuje mesačne viac ako 3 milióny reálnych užívateľov, printové tituly NMH si mesačne kupuje takmer jeden milión čitateľov.  V roku 2022 dosiahlo NMH tržby 34 miliónov eur, v mediálnom dome pôsobí viac ako 400 zamestnancov a externých spolupracovníkov.

Ďalšie správy z Mediálne.sk

Svoju favoritku si vybrala aj verejnosť, a to prostredníctvom hlasovania Cena verejnosti 2022. Slovenskú verejnosť najviac zaujala mikrobiologička Miroslava Kačániová, ktorá pôsobí na Fakulte záhradníctva a krajinného inžinierstva Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre a vo výskumnom centre AgroBioTech. Zameriava sa na výskum antimikrobiálnych aktivít rastlinných silíc a liečivých rastlín v in vitro a in situ podmienkach proti mikroorganizmom.
Neprehliadnite

RTVS odvysiela priamy prenos udeľovania ocenení vedeckým osobnostiam ESET Science Award